Blog
Onze Google die op het internet is, uw wil geschiede
april 2015 - Google is God wilde ik eigenlijk als titel, maar ik dacht daarmee teveel mensen tegen mij in het harnas te jagen. Dat Google zich als een oppermachtig wezen gedraagt op het internet zal bij veel mensen bekend zijn. Hoe onze website eruit ziet, hoe lang de content is, hoe we navigeren en nog heel veel meer dingen worden bepaald door de Google richtlijnen. Althans we laten het bepalen door Google. Alles voor het heilige gevonden worden. SEO (zoekwoordoptimalisatie) is een soort religie geworden, met de SEO specialisten voorop die als een soort profeten het evangelie van Google prediken.
Lees meer -->Spatiëren is een vak
Als grafisch ontwerper lijdt ik aan een vorm van beroepsdeformatie. Als er een reeks letters achter elkaar staat zie ik bijna altijd direct of de ruimte tussen de letters goed verdeeld is. In vakjargon heet dat spatiëring, of in het Engels kerning. Ik kan eigenlijk niet een kopregel in een advertentie of een poster lezen of naar een titel van een boek kijken zonder op de spatiëring te letten.
Lees meer -->De telefoonhoorn is een symbool geworden
Heb je weleens goed gekeken naar de knop waarmee je een gesprek aanneemt op je telefoon. Daar zie je een afbeelding van een telefoonhoorn. Als je zo oud bent als ik heb je deze nog wel in je hand gehad, maar geef je die in handen van een kind dan weet die niet wat deze er mee moet doen. Laat je aan dit kind een smartphone zien dan zal deze direct op het groene knopje met de telefoonhoorn drukken als de telefoon gaat. Het kind heeft al geleerd dat het symbool, wat voor hem geen herkenning meer heeft met een echt voorwerp, staat voor de telefoon aannemen. De telefoonhoorn lijkt in de verste verte niet op het apparaat waarmee je belt of de activiteit van het telefoneren. Beeldtaal, iconen en symbolen zijn belangrijk in communicatie.
Lees meer -->Item 1-3 van de 7 | Volgende pagina » |